alta provocare a programei de matematica pentru gimnaziu

Clasa a V-a
Mihaela P
Mesaje: 2
Membru din: Dum Iul 23, 2017 9:40 am
Contact:

alta provocare a programei de matematica pentru gimnaziu

Mesaj de Mihaela P » Lun Iul 24, 2017 12:42 pm

Cum evitam folosirea simbolurilor matematice pentru teoria multimilor in orele de geometrie?

daniela_stanica
Mesaje: 1
Membru din: Mar Iul 25, 2017 10:32 am
Contact:

Re: alta provocare a programei de matematica pentru gimnaziu

Mesaj de daniela_stanica » Mar Iul 25, 2017 11:42 am

Eliminarea capitolului multimi din programa clasei a V-a (capitol prezent la acest moment in programa olimpiadei de matematica pentru clasa a V-a, etapa judeteana) va crea un disconfort din cel putin doua puncte de vedere:
1. imposibilitatea de a rezolva probleme cu ajutorul ecuatiilor (de fapt a notiunii explicite de ecuatie);
2. imposibilitatea utilizarii relatiei de apartenenta, scrisa cu ajutorul simbolurilor.

Referitor la cele doua aspecte, flexibilitatea colegilor de matematica si capacitatea mare de adaptare nu va crea probleme deosebite. Este mai mult o problema de scriere.
Aspectul mai putin placut este pus in balanta de aparentele notiuni geometrice intuitive si faptul ca figurile geometrice sunt multimi de puncte. Prezentarea notiunilor fundamentale din geometrie sub aspectul intuitiv propus de programa scolara va impune un ritm diferit de abordare si pentru clasa a VI-a. Deci, cat de mult ne impiedica lipsa capitolului multimi in abordarea intuitiva a geometriei? In redactarea unor enunturi matematice din geometrie, impedimentul este minim. In intelegerea corecta a notiunilor geometrice fundamentale, cred ca in clasa a V-a ar fi trebuit sa fie prezenta o trecere de la intuitiv-empiric (desenam si aflam cum se numeste desenul) la un intuitiv-abtract, care sa pregateasca notiunile, relatiile fundamentale geometrice coerent si complet prezentate.

Tarța Mirela
Mesaje: 2
Membru din: Lun Iul 24, 2017 2:49 pm
Contact:

Re: alta provocare a programei de matematica pentru gimnaziu

Mesaj de Tarța Mirela » Joi Iul 27, 2017 3:32 pm

Folosirea simbolurilor din capitolul Multimi nu doar ar fi dat rigurozitate notiunilor, dar ar fi determinat si o rapididate in gandire/rezolvare/scriere. Sunt convinsa ca fiecare profesor isi va atinge obiectivele si fara aceste simboluri, dar lucrurile ar fi fost mai simple. Elevii trebuie sa isi insuseasca de la inceput modul corect de scriere la geometrie , altfel vor confunda uneori noțiunile.

Balica Ioan
Mesaje: 2
Membru din: Mar Iul 25, 2017 8:56 am
Contact:

Re: alta provocare a programei de matematica pentru gimnaziu

Mesaj de Balica Ioan » Joi Iul 27, 2017 9:33 pm

Intr-adevar, era mult mai usoara redactarea folosind simbolurile din cap Multimi. Pana la urma, fiind vorba in principal de scriere, fiecare profesor isi va atinge obiectivele propuse si fara aceste simboluri.

Scrie răspuns

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori