[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 583: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 639: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4516: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3262)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4516: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3262)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4516: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3262)
Pagina profesorului • alta provocare a programei de matematica pentru gimnaziu
Pagina 1 din 1

alta provocare a programei de matematica pentru gimnaziu

Scris: Lun Iul 24, 2017 12:42 pm
de Mihaela P
Cum evitam folosirea simbolurilor matematice pentru teoria multimilor in orele de geometrie?

Re: alta provocare a programei de matematica pentru gimnaziu

Scris: Mar Iul 25, 2017 11:42 am
de daniela_stanica
Eliminarea capitolului multimi din programa clasei a V-a (capitol prezent la acest moment in programa olimpiadei de matematica pentru clasa a V-a, etapa judeteana) va crea un disconfort din cel putin doua puncte de vedere:
1. imposibilitatea de a rezolva probleme cu ajutorul ecuatiilor (de fapt a notiunii explicite de ecuatie);
2. imposibilitatea utilizarii relatiei de apartenenta, scrisa cu ajutorul simbolurilor.

Referitor la cele doua aspecte, flexibilitatea colegilor de matematica si capacitatea mare de adaptare nu va crea probleme deosebite. Este mai mult o problema de scriere.
Aspectul mai putin placut este pus in balanta de aparentele notiuni geometrice intuitive si faptul ca figurile geometrice sunt multimi de puncte. Prezentarea notiunilor fundamentale din geometrie sub aspectul intuitiv propus de programa scolara va impune un ritm diferit de abordare si pentru clasa a VI-a. Deci, cat de mult ne impiedica lipsa capitolului multimi in abordarea intuitiva a geometriei? In redactarea unor enunturi matematice din geometrie, impedimentul este minim. In intelegerea corecta a notiunilor geometrice fundamentale, cred ca in clasa a V-a ar fi trebuit sa fie prezenta o trecere de la intuitiv-empiric (desenam si aflam cum se numeste desenul) la un intuitiv-abtract, care sa pregateasca notiunile, relatiile fundamentale geometrice coerent si complet prezentate.

Re: alta provocare a programei de matematica pentru gimnaziu

Scris: Joi Iul 27, 2017 3:32 pm
de Tarța Mirela
Folosirea simbolurilor din capitolul Multimi nu doar ar fi dat rigurozitate notiunilor, dar ar fi determinat si o rapididate in gandire/rezolvare/scriere. Sunt convinsa ca fiecare profesor isi va atinge obiectivele si fara aceste simboluri, dar lucrurile ar fi fost mai simple. Elevii trebuie sa isi insuseasca de la inceput modul corect de scriere la geometrie , altfel vor confunda uneori noțiunile.

Re: alta provocare a programei de matematica pentru gimnaziu

Scris: Joi Iul 27, 2017 9:33 pm
de Balica Ioan
Intr-adevar, era mult mai usoara redactarea folosind simbolurile din cap Multimi. Pana la urma, fiind vorba in principal de scriere, fiecare profesor isi va atinge obiectivele propuse si fara aceste simboluri.