Pagina 1 din 1

O provocare a noii programe de matematica pentru gimnaziu

Scris: Lun Iul 24, 2017 12:41 pm
de Mihaela P
Noua programa de matematica sustine axarea pe intuitiv, pe tot parcursul materiei.
In ce masura ne putem baza si pe fundamentarea teoretica?

Re: O provocare a noii programe de matematica pentru gimnaziu

Scris: Lun Iul 24, 2017 3:17 pm
de Tarța Mirela
Matematica a fost dintotdeauna intuitiva. In clasele primare, intuiția este preponderenta, după care lasă locul, dar nu în întregime, rațiunii. Datorită rezultatelor obținute la Evaluarea Națională II-IV-VI, plus a celor de la testele PISA, se constată nevoia abordării matematicii în acest fel la clasă. Evident, matematica de performanța îsi continuă ascensiunea, îndepartandu-se puțin însă activitatea desfasurată in clasă. Teoria este bine fundamentată, doar ca se produc schimbări fața de cum s-a predat în ultima perioada, în sensul ușurării întelegerii materiei. Scopul este de a realiza reușita școlară a tuturor copiilor la matematică.

Re: O provocare a noii programe de matematica pentru gimnaziu

Scris: Vin Iul 28, 2017 9:33 pm
de Balica Ioan
Ca obiect de studiu în şcoală, matematica oferă posibilitatea dezvoltării raţionamentului deductiv, abstract, concept cu implicaţii majore în formarea tinerei generaţii. Elevul care învaţă matematica se află mereu pus în faţa unor probleme care presupun, pe lângă aplicarea unor noţiuni învăţate, o anumită perspicacitate, o îmbinare a cunoştinţelor vechi într-o structură nouă. Pentru aceasta elevul trebuie învăţat să-şi pună mereu întrebări, să fie conştient că rezolvarea unei probleme depinde de atenţia, concentrarea şi spiritul său de iniţiativă. Randamentul de învăţare a matematicii, în general, depinde de interesul şi pasiunea pe care elevul o manifestă pentru aceasta. De aceea trebuie găsite motivaţii în funcţie de vârsta şi disponibilităţile elevilor, care îi pot angaja într-o activitate susţinută, cum ar fi: spiritul de întrecere, satisfacţia unui succes personal, faptul că devin mai conştienţi de frumuseţea raţionamentului.