Toți profesorii de engleză își doresc manuale „ca afară”.
Cum arată, de fapt, manualele „de afară”?
Ce le lipsește manualelor românești?
manualele „de afară”
-
- Mesaje:2
- Membru din:Dum Iul 23, 2017 12:02 pm
- Contact:
-
- Mesaje:1
- Membru din:Lun Iul 24, 2017 8:06 pm
- Contact:
Re: manualele „de afară”
Ca profesor de Engleza cu mai mult de 30 de ani de experienta, pot specifica faptul ca ca manualele straine sunt mult mai practice in abordarea invatarii limbii engleze. Se insista asupra formarii deprinderilor si exercitiile sunt orientate in spiritul testelor de certificare lingvistica internationale.Este ceea ce lipseste manualelor romanesti. Mai mult, acestea din urma nu raspund intereselor actuale ale elevilor, deci, nu prezinta atractivitate.
Re: manualele „de afară”
Manualele de afară sunt profesionist realizate și ajută foarte mult profesorul la clasă. Temele abordate sunt interesante și adaptate mereu vârstei, dar și nevoilor elevilor. Manualele pentru pregătirea elevilor pentru obținerea certificatelor internaționale sunt foarte bune.
Totuși, atunci când le folosești la clasă descoperi pentru fiecare manual și plusuri și minusuri.
Manualele românești odată apărute pe piață nu se mai schimbă, nu sunt adaptate noilor generații cu nevoi în continuă schimbare. De asemenea, nu oferă întotdeauna teme atractive, nici libertate foarte multă profesorului de la clasă.
Totuși, atunci când le folosești la clasă descoperi pentru fiecare manual și plusuri și minusuri.
Manualele românești odată apărute pe piață nu se mai schimbă, nu sunt adaptate noilor generații cu nevoi în continuă schimbare. De asemenea, nu oferă întotdeauna teme atractive, nici libertate foarte multă profesorului de la clasă.
-
- Mesaje:2
- Membru din:Lun Iul 24, 2017 11:27 pm
- Contact:
Re: manualele „de afară”
Dupa o experienta indelungata in predarea limbii engleze si pregatirea cadrelor didactice, pot sa spun cu convingere ca majoritatea manualelor intocmite de autori englezi profesionisti (cu pregatire specializata in scrierea manualelor) se caracterizeaza prin:
- o abordare pragmatica, fiind alcatuite in functie de deprinderile necesare pentru o comunicare moderna si eficienta, scrisa si orala, adaptata nevoilor personale si profesionale:
- coerenta in prezentarea si exersarea problemelor de limba, fie ele de vocabular sau gramatica, care - la randul lor - nu sunt tratate scoase din context, ci ancorate in problematica globala din viata contemporana: studiu, familie, munca sau calatorii etc; aceasta abordare ofera elevilor o baza solida pentru a putea comunica in diverse situatii si la diferite nivele;
- cele mai multe sunt destinate pregatirii elevilor pentru sustinerea unui examen de limba engleza cu recunoastere si certificare internationale, atat de necesar in contextul actual pentru continuarea studiilor, pentru acceasarea unor locuri de munca atat in tara cat si in strainatate.
Majoritatea acestor caracteristici lipsesc din manualele noastre.
- o abordare pragmatica, fiind alcatuite in functie de deprinderile necesare pentru o comunicare moderna si eficienta, scrisa si orala, adaptata nevoilor personale si profesionale:
- coerenta in prezentarea si exersarea problemelor de limba, fie ele de vocabular sau gramatica, care - la randul lor - nu sunt tratate scoase din context, ci ancorate in problematica globala din viata contemporana: studiu, familie, munca sau calatorii etc; aceasta abordare ofera elevilor o baza solida pentru a putea comunica in diverse situatii si la diferite nivele;
- cele mai multe sunt destinate pregatirii elevilor pentru sustinerea unui examen de limba engleza cu recunoastere si certificare internationale, atat de necesar in contextul actual pentru continuarea studiilor, pentru acceasarea unor locuri de munca atat in tara cat si in strainatate.
Majoritatea acestor caracteristici lipsesc din manualele noastre.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator